sobota 30. června 2012

30.6.

Ahora digo adios, pero prometo volver. 
Dejar mi tierra me hace destremecer.
Digo adios a mi isla, con una misma idea, pensando en volver.




Když jsme v sobotu kolem poledne (klasicky kanársky) stoupali naposledy serpentinami přes San Mateo, měli jsme za sebou páteční poslední večer na pláži a téměř deset měsíců v ráji k tomu. Před sebou jen poslední lezení, poslední večeře v Casa Falcón, poslední Tropical... a ranní odlet.
Od půlky září, co jsme poprvé viděli Roque Nublo, bylo jasné, že na něj vylezeme. Je to ikona, symbol ostrova, jeho samotný střed. Parťáci si nejdřív netroufli, jindy chyběl Chanok nebo nebyly podmínky. A tak až ten úplně poslední den jedeme já, Ráďa a Chanok uzavřít kruh, vrátit se tam kde to všechno začalo.



Tam poprvé jsme jeli na hory, tehdá ještě jen já, Mája a Rada. Ten si nevzal mikinu, chobot, já zase neměl gatě, oni měli průhledné spacáky, ale všichni jsme měli radost a očekávání. V noci jsme překvapeně mrzli pod Pico de las Nieves, přes den se pekli cestou na Roque, zchladili se v Presa de los Hornos a odpoledne pod Roque Nublo pili tinto z Hajpru a byli jsme spokojení.

 
Teď jsme tam stáli zase, ale tinto z Hajpru neměli. Slyšel jsem o nejrůznější kvalitě místní skály, o tom, že Via Alemana není skoro lezení, ale bylo mi to celkem fuk. Šlo spíše o ten akt než o lezení. Cest je zde celkem dost a i hezčích, ale Alemana je klasika klasik, první výstup na Roque Nublo a hlavně (!) byla ve stínu :) Spousta oček a kroužků, původně V+ A0 a tak ji i většina lidí leze. Volně 6b+ což sedí. Přelézt se to dá, ikdyž žádná rudlovačka to teda není. Sklopené lišty, pružné lišty, oblé suky... Chanok konečně pochopil "chiste checo" a sám jeden vymyslel, když řekl, že ten šutr není basalto ale basuelto :)) Jestli se nesmějete nevadí, jak řikám: chiste checo. Já, drže pružnou lištu jsem jeho fór ocenil. 



Nakonec samotná lezba nebyla vůbec špatná, i když chlapci museli trošku zadřít. Není kam spěchat a tak to lezeme na 3 délky. Jednu dlouhou, jednu kratičkou plotýnkou hore a pak jeden lehoučký traverz na hranu, vytáhnout kolo a dojet to nahoru. Na vršku jsem tak v sedm večer. Je nádherně. Slunce hřeje ale už nepálí, fouká větřík a já se snažím zapamatovat každý kousek krajiny, která mi už zítra bude chybět. Výhled je ohromnej. Tejeda, Artenara, dokonce za hřebenem je vidět i Las Palmas. Pod sluníčkem je Aldea a její údolí, na opačné straně se po lese sune stín Roque Nubla směrem k Pico de las Nieves. Je mně krásně ale i smutno. Janoc se ptá, co má napsat do vrcholové knížky. Že jsme se měli hezky. Ta věta mě nějak dostihla a musel jsem to trochu rozmrkávat. Jsme tam snad hodinu a když jedeme dolů, kaldera už je zlitá zlatavým světlem.



Ještě sejít k autu a šup do Casa Falcón naplnit kapsičky na pivka, TY SÝRY, různé kroketky a hlavně kapsičku na maso z vepříka! Lahoda! Hned jsme koukali po zdech jesi tam náhodou nevisíme a ono fakt jo. A navíc v nejhezčím rámečku širokodaleko.

última cena en Casa Falcón

Domů jsme dorazili tak o půl dvanácté v noci, dali posledního (svátečního) Tropicala, jeli jsme ještě hodit věci na charitu, dát drink a ve tři ráno jsem měl sbaleno.
Cestou na letiště jsem už přemýšlel co tady ještě musím někdy udělat, kam se podívat.   

...Pensando en volver otra vez...

última puesta del sol
 

Žádné komentáře:

Okomentovat